Kematian dan Perpisahan...

aku dikejutkan dengan berita seorang student practical yang buat practical kat tempat aku keja...memang terkejut..sebab dia meninggal 2 hari selepas dia tamatkan latihan practicalnya..muda lagi beb..dan yang paling aku kagum dia meninggal semasa tido..memang dia seorang budak yang baik dan aku yakin dia anak yang soleh...terbayang2 aku masa nak offer dia keja kat tempat aku sbb aku tengok dia memang berpotensi jadi pekerja yang produktif dan boleh di harap...'nape ko tak nak keja kat sini?'...selalu aku tanya soalan tu pada dia..dia tak dpt beri apa2 alasan cuma dia kata offer orang lain dulu...aku tanya kenapa..dia masih tak bg jawapan...aku tanya pasal gaji? bukan...pasal jawatan? pun bukan? pasal transport? pun bukan jugak...dan last word yang aku teringat dia kata...takpelah akak, lepas ni hari2 dia akan datang opis tapi bukan sbg pekerja, tapi tetamu....aku jwb..alah..alang2 jadi pekerja je lah...isk...aku tak paham waktu tu, tapi sekarang aku dah paham...dia tahu dia nak pergi meninggalkan dunia yg fana ini...untungnya dia..detik hati aku...
aku terus insaf dan aku berdoa agar aku apabila aku meninggalkan dunia ini dalam keadaan yang baik dan sempurna sepertinya juga...
Dan waktu itu juga aku bertanya pada diriku...cukupkah amalanku?masih byk lagi yang perlu aku perbaiki...
Pada semua adik beradik ku, sedara2ku, anak sedaraku, kawan2 ku...maafkanlah segala dosa aku selama ini sekiranya pernah keterlanjuran kata sebab aku ni memang cakap kadang2 tak sedar terkasar dan sebagainya....

Al-Fatihah buat Hasrul Bin Hassan..semoga rohmu di cucuri rahmat..Amin!!

No comments:

MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pastikan terbukti nanti

Ulang :
Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

MOTIVASI@MOTIVATION

1 . Marry the right person. This one decision will determine 90% of yourhappiness or misery.
2. Work at something you enjoy and that's worthy of your time and talent.
3. Give people more than they expect and do it cheerfully.
4. Become the most positive and enthusiastic person you know.
5. Be forgiving of yourself and others.
6. Be generous.
7. Have a grateful heart.
8. Persistence, persistence, persistence.
9. Discipline yourself to save money on even the most modest salary.
10. Treat everyone you meet like you want to be treated.
11. Commit yourself to constant improvement.
12. Commit yourself to quality.
13. Understand that happiness is not based on possessions, power or prestige, but on relationship with people you love and respect.
14. Be loyal.
15. Be honest.
16. Be a self-starter.
17. Be decisive even it it means you'll sometimes bewrong.
18. Stop blaming others. Take responsibility for every area of your life.
19. Be bold and courageous. When you look back on your life, you'll regret the things you didn't do more than the ones you did.
20. Take good care of those you love.
21. Don't do anything that wouldn't make your Mom proud

Get cool stuff @ NackVision.com