Cabaran...tangani atau tinggalkan?

Kali ini, aku teringin nak berkongsi sedikit apa yang ada di kepala hotak aku dan apa yang aku lalui selama aku hidup di dunia ini...

Cabaran..memang terlalu byk cabaran yg pernah aku tempuh dan it still keep coming and going..ceewahh..speaking london plak...huhu

Cabaran hidup..perlu kita tangani atau tinggalkan saja..umpama kita nak melompat di longkang yg lebar, kalau takut kita blah,tapi kalau berani kita lompat je lah..dan semasa kita nak melompat tu mesti ada yang kata, 'jangan, jangan lompat Hawa, nanti jatuh' dan ada yang kata, "it ok hawa,cuba lompat"...so nak dengar yang mana?..Jawapannya terletak di tangan Hawa lah..sape Hawa tu??hehehe...


So,aku slalu di datangi dengan pelbagai cabaran..dan ada yg membuatkn aku sampai give up masa tu...Tapi semakin meningkat dewasa ni, aku bleh lah handle skit..at least matang skit untuk harunginya...apa pun cabaran yang datang, terpaksa kita lalui mahu atau tidak, sebab dah takde jalan lain...so yang membezakan kita adalah cara untuk kita tangani..kadang2 ada org yang cool je bila di datangani ujian ke atau benda yang surprise..(aku dah kenal dah org macam ni..mmg aku salute)..pada aku, skarang segala2nya aku serah je pada Pencipta aku yg Maha Agung iaitu Allah Taala.


Aku nak minta yang terbaik untuk diri aku...itu dah cukup..


Sekarang ni status aku dah tambah satu lagi..so aku harap aku dapat adapt dengan status baru aku...Doakanlah kejayaan aku..Amin.


No comments:

MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pastikan terbukti nanti

Ulang :
Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

MOTIVASI@MOTIVATION

1 . Marry the right person. This one decision will determine 90% of yourhappiness or misery.
2. Work at something you enjoy and that's worthy of your time and talent.
3. Give people more than they expect and do it cheerfully.
4. Become the most positive and enthusiastic person you know.
5. Be forgiving of yourself and others.
6. Be generous.
7. Have a grateful heart.
8. Persistence, persistence, persistence.
9. Discipline yourself to save money on even the most modest salary.
10. Treat everyone you meet like you want to be treated.
11. Commit yourself to constant improvement.
12. Commit yourself to quality.
13. Understand that happiness is not based on possessions, power or prestige, but on relationship with people you love and respect.
14. Be loyal.
15. Be honest.
16. Be a self-starter.
17. Be decisive even it it means you'll sometimes bewrong.
18. Stop blaming others. Take responsibility for every area of your life.
19. Be bold and courageous. When you look back on your life, you'll regret the things you didn't do more than the ones you did.
20. Take good care of those you love.
21. Don't do anything that wouldn't make your Mom proud

Get cool stuff @ NackVision.com